سرخط خبرها

نهمین ویژه برنامه «بنیان مرصوص» در مشهد برگزار شد + فیلم

  • کد خبر: ۱۵۷۸۷۳
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸
نهمین ویژه برنامه «بنیان مرصوص» در مشهد برگزار شد + فیلم
نهمین ویژه برنامۀ «بنیان مرصوص» با حضور جمعی از اندیشمندان و فعالان فرهنگی ملیت‌های مختلف در مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، همزمان با سالروز معراج پیامبر اسلام (ص) به مسجد الاقصی، نهمین ویژه برنامۀ «بنیان مرصوص» با حضور جمعی از اندیشمندان و فعالان فرهنگی ملیت‌ها و مذاهب مختلف، به همت مجمع اسلامی «حبل الله» در حسینیه هنر مشهد برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام «محمدتقی سیفایی» مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور از مسئله قدس و فلسطین به عنوان مسئله بر زمین مانده امت اسلامی نام برد و گفت: بعد از معراج نبوی از مدینه به سمت مسجد الاقصی، معراج امت نبوی نیز این است که از عبادت مدنی، به سوی مسجد الاقصی بروند. این امت اگر در مدینه بماند، عروج پیدا نمی کند و باید تکلیف خود را مشخص کند.

وی افزود: اگر به مفاد آیه شریفه «ان اعبدوا الله و اجتنبو الطاغوت» اعتقاد دارد، باید بداند نه مبارزه با طاغوت بدون بندگی خدا مبارزه واقعی است و نه بندگی خدا بدون مبارزه با طاغوت واقعی است. امروز امت رسول خدا، ماه رمضانی را قبول دارد که عبادت آن به مبارزه با رژیم صهیونیستی بینجامد و پایان آن روز قدس باشد.

شمشیر مقابله با قلب کفار را به زمین نمی گذاریم

حجت الاسلام سیفایی خاطرنشان کرد: فرق امت رسول خدا با سایر امت ها نیز در این بوده که نه رهبانیت را وسیله بندگی خدا دانسته و دنیاگرایی محض را. جمع بین دین و دنیا و بندگی خدا همزمان با مبارزه با طاغوت، در امت رسول خدا راه رسیدن به حقیقت و معراج است. اما دشواری کار هم در این است که بخواهیم این سخنان را به نظام حاکم در زندگی خود تبدیل کنیم.

وی تاکید کرد: اگر نتوانیم عدالت را حاکم کنیم، نمی توانیم شمشیر عدالت را در دنیا بلند کنیم و به صراحت می گوییم هر جا در پیگیری عدالت در داخل کشور کوتاهی کردیم، شمشیر عدالت خواهی ما در دنیا هم کند شده است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: به بهانه کم کاری ها و اشکالات داخلی، شمشیر مقابله با قلب کفار را به زمین نمی گذاریم. اگر می خواهیم به سعادت برسیم، باید مسئله اول مسلمین را مسئله آزادسازی فلسطین بدانیم و این موضوع را در حد شعار ندانیم. باید دل به وعده خدا ببیندیم و زندگی ایمانی خود را بر اساس وعده های خدا تنظیم کنیم و بدانیم اگر پای کار دین خدا بایستیم و شمشیر مبارزه با طاغوت را بر زمین نگذاریم، خداوند نیز کم کاری های ما را جبران می کند.

ضرورت وحدت میان امت اسلام

حجت الاسلام سیفایی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای رسیدن به قله وحدت اسلامی، هیچ راهی به جز این که کمربندها را ببندیم و هم سرنوشت شویم، وجود ندارد. هر زمان به این موضوع باور داشتیم، آن وحدت متخذ از ولایت بین مومنین برای اعتلای کلمه توحید شکل می گیرد.

وی تاکید کرد: بر مبنای آنچه از کتاب الهی برداشت می شود، وحدت به معنای آن است که جبهه مومنین باور داشته باشند که در این مسیر، پیروزی یک فرد و گروه در امت اسلامی، به معنای پیروزی همه امت اسلامی و شکست یک گروه و فرد نیز به معنای شکست همه امت اسلامی است.

در بخش دیگری از این مراسم نیز 2 دانشجوی فلسطینی ساکن در مشهد، به بیان ضرورت های امروز امت اسلامی در دفاع از قدس شریف و فلسطین پرداختند.

در پایان این مراسم نیز از جمعی از فعالان فرهنگی در عرصه دفاع از مردم مظلوم فلسطین و دفاع از قدس شریف، تجلیل شد و حاضران در این مراسم، دعای وحدت سر دادند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->